Asertivita a konfliktní situace
Všichni máme právo vyjádřit svůj názor, změnit ho nebo odmítnout požadavky druhých. Nemusíme se snažit být perfektní podle očekávání ostatních a můžeme si dovolit udělat chybu. Přesto v každodenních mezilidských interakcích často tato práva nehájíme, přebíráme zodpovědnost za pocity ostatních a snažíme se všem vyhovět. To nás však vede k nepohodlí a snižuje to náš respekt k sobě i k druhým. Asertivita nás učí, jak svobodně a bez obav vyjadřovat své postoje a současně respektovat svobodu ostatních. Na semináři "Asertivita a konfliktní situace" se naučíte zdravému sebeprosazování, které vede k vnitřní spokojenosti.
Obsah školení
- Co je asertivita
- Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním chováním
- Charakteristika jednotlivých typů chování
- Asertivní desatero v praxi
- Naslouchání druhým a porozumění jejich pocitům, postojům a potřebám
- Postupy pro jednání s problematickými lidmi
- Rozpoznání, kdy je asertivita vhodná a kdy nikoliv
- Odlišení asertivního chování od manipulace a obrana proti ní
- Techniky asertivity – nácvik a aplikace na konkrétní situace z praxe
- Přijímání a podávání kritiky
- Reakce na rozzlobeného jedince
- Umění empatie
- Klíč k ovládání taktu
- Zvýšení sebevědomí a vystupování klidně a uvolněně
- Vedení a přijímání asertivní kritiky a pochvaly
- Reakce na neoprávněnou kritiku
- Aplikace asertivních technik v osobních i pracovních vztazích
- Pozitivní řízení a umění kompromisu na pracovišti
- Sebeprosazení a sebeprezentace
- Praktický nácvik