Top

Komunikace v konfliktních situacích

Během života si osvojujeme určité způsoby chování, které se stávají našimi návyky. Někdy nám však tyto zvyky v řešení situací spíše škodí. Zvyšujeme hlas, manipulujeme a následně se necítíme dobře kvůli svému jednání. Tím se dostáváme do konfliktů. Říkáme si, že pokud se příště zachováme jinak, dosáhneme lepšího výsledku. Rádi bychom prosadili svůj názor nebo odmítli požadavek, který nám nevyhovuje, ale nevíme, jak na to. Na semináři se naučíte, jak zvládat tyto nepříjemné komunikační situace a vyřešit je ke spokojenosti všech.

Obsah školení

  • Příčiny a důvody vzniku konfliktů
  • Identifikace spouštěčů konfliktů a jejich rozpoznání
  • Strategie pro efektivní zvládání konfliktů
  • Jak jednat jinak, abychom zvládli emočně náročné situace lépe
  • Řešení konfliktů s různými typy osobností
  • Zvládání náročných komunikačních situací, včetně verbální a neverbální komunikace
  • Čtyři kroky k nenásilnému řešení konfliktů
  • Využití asertivity a ochrana proti manipulaci
  • Zásady jednání s agresivními lidmi
  • Jak se emočně vyrovnat s konfliktními situacemi